Tuesday, January 11, 2011

First Day 7.12.2010 - GOLD COAST AUSTRALIA,,

ok ni pic masa mula2 sampai kat GOLD COAST... kitorang terus check in kat sini... dari airport GOLD COAST ke tempat kitorang tdo ni agak lama jugak perjalanan dia... ermm naik teksi je dah 160dollar.. so korang kali ngan RM3.2 duit mesia.. haha..gempak kan harga kat sana.. tapi agak2 ar semua benda nak beli or gune korang nak pk camtu..sampai bile2 korang tak g n tak beli.. so kite enjoy k...

muka kepenatan setelah sangat berada di atas kapal terbang selama 8 jam.. huhu.... tapi mampu tersenyum.. haha lagi2 kalau ada kamera depan matakan? hehe

bersama umi- a.k.a mak mertua ku & adik ipar bongsu ku yang nakal lagi bijak ...hehe AZIZUL AKMAL
kitorang tdo kat TREASURE ISLAND, BRISBANE... ni bergambar bersama umi.akmal,intan syahirah dan AMIRUL HIZAMIE(sepupu/anak buah umi)
of coz ar pic en,husband ada... hehe bile aku nengok balik pic kitorang bawak beg kecik tu dah macam nak g mekah dah.. (insyaALLAH plan seterusnya memang nak g UMRAH plak..doakan kami okeh..)
ni plak pemandangan dari bilik a.k.a rumah kitorang...
ni ruang tamu... yang terbaring tu adik ipar aku AZIZUL IZWAN.. yang beg hijau tu beg en.husband..motif nak bagitau? haha saje nak poyo jap kat blog ni..dah lama tak mempoyokan diri hehe
hihi actually en.husband tgh sibuk ambik pic kawasan rumah ni aku dengan sengaja menyelit jugak..
ermmm..oopss... honeymoon dengan katil camni? ermm bilik ni muat untuk 4 orang... ni side blah kiri..blah kanan tu pun katil double deker gak.. ermm... agak2 camne ar yang korang katakan honeymoon itu? hehe
ni ruang dapur okeh.. hehe bestkan.? semua complete... periuk belanga sudu garpu..pisau senduk..pinggan ..mangkuk..cawan gelas.. semua ada..haha yang tak tahan tu siap ada buku memasak lagi dorang sediakan.. hehe tinggal nak beli barang n masak je.. kitorang tdo pun just 2 malam je..tapi dapat ar jugak umie masak untuk kitorang..so takder ar kebulur sangat..

TADAAAAAAAAAA... hehe nilah bilik aku n en,husband.. tgk beg pink yang cute tu pun dah tau dah..
actually kitorang sewa dua rumah.. so rumah ni aku,en.husband,adik ipar aku..iwan n sepupu kitorang amirul.. umi,ayah,akmal&yaya satu rumah...
 
ni plak bersiap2 nak g carik makan..coz masing2 dah kebulur nak makan dah... hehe bergaya plak ngan spek mata hitam tu... hehe...
hehe.... i like red color.. nampak lagi meriah plak diriku ini kan? hahaha
akmal dengan gayanye....
hehe..... ada style...
menuju ke HABOUR TOWN.. nak carik makan.. dari tempat kitorang tu adalah dalam 15 minit dah sampai dah ke sana...
hehe aku mesti nak nyelit gak kan.. konon2 duk  belakang tu nampak ar aku kurus sikit haha
haha cam sengal je kan? tibe2 ada plak menantu celah tu wat aksi cam hape je... hehe.. layankan aje...
hehe kat sini n time ni memang sale gile2 ok..semua sale.. tapi aku satu hape pun tak beli..coz aku mengalami migrain yang agak teruk sangat.. kat ASUTRALIA ni kejap2 hujan..kejap2 panas.. tapi hujan renyai2 n kejap2 tu yang wat aku tak tahan...
peh.. cam berada di oversea plak.. haha memang pun..
serius!! kebab kambing kat sini best n seronok n nikmat gile kitorang makan..makan sampai muak okeh...kat sana..kambing lagi murah dari ayam... ari2 makan kambing pun layan beb hehe
umi plak makan baked potato with cheese.. peh!!! tangkap leleh beb.. tapi aku tak makan cheese so aku tak berapa nak heran ..tapi serius..kat sana memang best bangat.. dah ar besar2...
budak kecik ni memang tak leh lepas ngan jus oren dia.. peh!! jus ni dah ar masam gile..tgk ar muka selamber je ... ingatkan tak masam..bile rasa ..ermm terangkat masamnye..
hehe seronok coz dapat naik 'cucu train' dia.. hehe sapa lagi yang layan kalau bukan abang dia a.k.a en.husband...

hehe so nilah antara pic2 masa kitorang baru sampai... maklumler first time jejakkan kaki kat oversea so semua benda nak ambik.. so layankan aje k.. sapa2 nak kata aku poyo ke apa ke..lantak korang ar... ni blog aku so sukati aku ar nak watper pun..

kat sana.. semua shopping complex tutup kol 6petang.. agak sengal jugak ar kitorang coz malam takder aktiviti sangat...

k lah.. nanti aku sambung lagi k... pasni trip g MOVIE WORLD plak k...











No comments: